traeningscenter

Træning for alle

Hos FysioDanmark Aars tilstræber vi at, udføre evidensbaseret fysioterapi og træning på et højt fagligt niveau med respekt for den enkelte i et positivt, trygt og nærværende miljø. Her er plads til alle, der ønsker at træne individuelt eller på hold, samt professionel vejledning af et veluddannet og engageret personale med baggrund i fysioterapien.

FysioDanmark Aars har et veludstyret træningscenter, hvor du kan styrketræne i maskiner eller med frivægte eller få pulsen op med løbebånd, crosstrainer, romaskiner mv. Du kan træne individuelt eller på hold.

• Vi er et mellemstort træningscenter, hvor du kan træne i trygge rammer under professionel vejledning.
  • Vi henvender os primært til folk der ikke er vant til at træne, folk som har skavanker og folk der ønsker at træne i en afslappet og hyggelig atmosfære.
  • Enhver der ønsker at træne i vores træningscenter, starter med en time hos en fysioterapeut, hvor der kan måles på kondition, muskelstyrke og biologisk alder. Der fastsættes et mål med træningen, laves et program og følges op på målsætningen ca. 12 uger efter træningsstart.

Hvem kan træne
Træningscenteret er åben for alle, der er interesserede i at træne i en afslappet og uhøjtidelig atmosfære med fokus på kvalitet i træningen.

Mange ønsker at træne, fordi de opfatter træning som en del af et godt liv. Andre har haft en skade, som de har brug for at genoptræne. Andre igen træner for at forbygge livsstilssygdomme.

Hvorfor træne
Da de fleste af os er fysisk inaktive i hverdagen, er det en god ide at træne jævnligt. Træningen kan reducere smerter og spændinger i ryg og nakke, øge styrke og spændstighed og sidst ændre kroppens kurver og forbedre kondition.

Træningen gør os i stand til lettere at klare de fysiske belastninger vi udsættes for i hverdagen. Nyere forskning viser, at regelmæssig træning er en af de vigtigste faktorer, når det gælder forebyggelse af livsstilssygdomme. Træning giver desuden øget velvære.

Principper for træningen
Vi opbygger træningen ud fra målet med træningen. Vi har den nyeste viden på træningsområdet og sammen med målet for træningen laver vi et program.

Formålet kan være at tabe sig, få strammet musklerne op, forebygge livsstilssygdomme eller komme ryg/nakke smerter til livs. Ønsker man at træne indenfor flere områder, tilgodeses dette i programmet.

Instruktører og fysioterapeuter
Aars fysioterapi og træningscenter har et veludannet og engageret personale med fysioterapeutisk eller sygeplejefaglig baggrund.

I tidsrummene beskrevet nedenfor er der fysioterapeuter eller sygeplejerske i træningscenteret.

Mandag Tirsdag OnsdagTorsdagFredag
Kl. 9 - 11Kl. 9 - 11Kl. 9 - 11Kl. 9 - 11kl. 8 -10